Memantaskan Diri Demi Menunggu BerkahNya

memantaskan diri demi menunggu berkahNya

Pastikan diri buat memperoleh yang paling baik bahkan yang lebih baik. Adalah tujuan setiap orang dalam hidupnya yang singkat ini. Memantaskan diri buat memperoleh pekerjaan yang layak, mendapatkan pasangan hidup yang pantas buat kita juga perlu. 

Namun memantaskan diri dalam hal ini bukanlah di hadapan orang lain atau di hadapan orang yang kita sukai atau kita cintai. Akan tetapi pantaskanlah diri kita di hadapan Sang Pencipta, Supaya Tuhan Yang Maha Kuasa juga mengirimkan orang yang pantas untuk kita, dan memampukan kita untuk bertahan dalam menunggu orang yang tepat.

ingatlah guys....."....wanita yang baik, hanya untuk lelaki yang baik. begitu juga sebaliknya lelaki yang baik, hanya untuk wanita yang baik..."

Semoga kita dapat memantaskan diri di hadapanNya dengan memperbaiki ibadah kita, menambah amalan baik kita....semoga Tuhan berkenan dengan apa yang kita tunggu...amiiinn

Ini hanyalah catatan yang isinya lebih banyak buat menasehati diri sendiri...untuk waktunya yang sudah membaca catatan admin, admin ucapkan banyak-banyak terima kasih ......Semoga Sang Pencipta memberikan manfaat dan berkahNya...amiiin